1. Czym jest Pregnabit Pro?
Pregnabit Pro to mobilne urządzenie do KTG połączone z usługą telemedyczną. Łączy cechy profesjonalnego, stacjonarnego urządzenia KTG oraz nowoczesność łatwość obsługi urządzeń mobilnych.
2. Co bada urządzenie?
Pregnabit Pro mierzy akcję serca płodu, tętno mamy czynności skurczowe mięśnia macicy oraz rejestruje ruchy płodu czyli dane potrzebne do określenia dobrostanu płodu.
3. Jak przebiega odczyt za pomocą Pregnabit Pro?
Do pomiarów Pregnabit Pro wykorzystuje 4 sensory – sondę FHR pozwalającą wyznaczyć wartości akcji serca płodu, sondę TOCO umożliwiającą pomiar poziomu skurczów mięśnia macicy, znacznik ruchu płodu oraz klips do pomiaru tętna.
Jednorazowe badanie trwa około 30 minut. Zebrane przez urządzenie dane przekazywane są do Platformy telemedycznej, gdzie wykwalifikowani specjaliści dokonują ich analizy oraz przesyłają informacje zwrotną do pacjentki.
4. Czy Pregnabit Pro jest łatwy w obsłudze?
Tak, Pregnabit Pro jest łatwy i intuicyjny w obsłudze. Instrukcja obsługi w formie książeczkowej i obrazkowej jest dołączona do zestawu. Ponadto można skorzystać z filmiku instruktażowego, wbudowanego w oprogramowanie urządzenia
5. Czy produkt jest bezpieczny?
Twórcy Pregnabit Pro dołożyli wszelkich starań aby powstał produkt funkcjonalny oraz bezpieczny. Założenia te zostały potwierdzone przez liczne testy wykonane laboratoryjnie (kompatybilność elektromagnetyczna, odporność elektrostatyczna, badania bezpieczeństwa), jak i użytkowe. Dodatkowo, produkt przeszedł pomyślnie proces certyfikacji i otrzymał certyfikację CE.
6. Jak przygotować się do badania?
Przed badaniem należy zapoznać się z instrukcją. Badanie najlepiej wykonywać w pozycji leżącej na lewym boku. Aby badanie było miarodajne, powinno być wykonane w okresie aktywności płodu. Jeśli przez cały czas trwania zapisu dziecko śpi, konieczne jest powtórzenie badania. Jeśli czujesz, że dziecko jest w danej chwili mniej aktywne, zjedz niewielki posiłek lub wypij szklankę chłodnej wody.
7. Jak wysyłane jest badanie?
Urządzenie wysyła dane badania w czasie rzeczywistym do platformy telemedycznej. Badanie jest wysyłane za pośrednictwem sieci GSM 4GLTE lub Wi-Fi jeśli pacjentka podłączy do niej swoje urządzenie. Nie wyłączaj urządzenia do czasu pojawienia się komunikatu o poprawnym wysłaniu badania.
8. Czy do wysłania badania potrzebny jest Internet lub aplikacja?
Nie. Urządzenie wysyła badanie przy użyciu sieci GSM. Do wysłania badania potrzebny jest zasięg sieci 4G LTE lub sieci Wi-Fi.
9. Jak zostanę poinformowana o wyniku badania?
Pacjentka zawsze otrzymuje informację o wyniku badania. Jeśli wynik jest prawidłowy, wysyłany jest sms, jeśli wynik jest wątpliwy lub nieprawidłowy, personel medyczny kontaktuje się telefonicznie, aby wyjaśnić sytuację oraz udzielić wskazówek, dotyczących dalszego postępowania.
10. Jaki jest czas oczekiwania na wynik?
Badania oceniane są na bieżąco w możliwie najkrótszym czasie. Pacjentka powinna otrzymać informację do 30 minut po jego wysłaniu.
11. Co dzieje się w sytuacji, gdy wynik jest nieprawidłowy?
W przypadku nieprawidłowego lub wątpliwego zapisu, personel medyczny zadzwoni i udzieli informacji oraz dalszych wskazówek. Jeśli konieczne jest powtórzenie badania, poinstruuje jak należy to prawidłowo zrobić. Jeśli zapis KTG sugeruje stan zagrożenia płodu, pacjentka może liczyć na informację, asystę i wsparcie, aby jak najszybciej udzielono jej potrzebnej pomocy.
12. Czy mam dostęp do swoich wyników?
Tak, pacjentka, korzystająca z systemu Pregnabit Pro ma wgląd do swoich badań wraz z opisami po zalogowaniu w platformie telemedycznej. Badanie z opisem będzie dostępne po nadaniu mu statusu przez personel medyczny, czyli po około kilkunastu minutach od wysłania.
13. Czy wynik mogę pokazać swojemu lekarzowi lub położnej?
Jeśli chcesz pokazać wynik badania KTG swojemu lekarzowi/ położnej, możesz wygenerować raport w pdf ze swojego konta i wysłać go mailem lub wydrukować.
14. Czy Pregnabit Pro można stosować w ciąży bliźniaczej?
Pregnabit Pro nie jest przeznaczony do badania w ciąży bliźniaczej. Nie należy wykonywać badania najpierw u jednego bliźniaka, potem u drugiego, ponieważ łatwo o pomyłkę i uchwycenie 2 razy tego samego dziecka. Jest to postępowanie nieprawidłowe. W ciąży bliźniaczej zalecamy wykonywać badania KTG w trybie ambulatoryjnym – STACJONARNYM np. w swojej poradni położniczo ginekologicznej.
15. Jak ładować urządzenie?
W zestawie znajduje się ładowarka. Urządzenie należy ładować pomiędzy badaniami. Nie ma możliwości ładowania urządzenia w czasie badania, więc należy to w razie potrzeby zrobić przed jego rozpoczęciem. Pełne ładowanie baterii zajmuje około 2h.
16. Ile badań można wykonać jednym w pełni naładowanym urządzeniem?
Pełne naładowanie baterii umożliwia wykonanie i wysłanie do pięciu 30 minutowych badań.
17. Czy można ładować urządzenie w czasie badania?
Nie, w czasie trwania badania nie ma możliwości ładowania urządzenia.
18. Co zrobić jeśli w trakcie badania wyczerpie się bateria?
Jeśli poziom naładowania baterii jest zbyt niski, aby umożliwić wykonanie i wysłanie pełnego badania, badanie nie rozpocznie się, a na ekranie pojawi się komunikat o zbyt niskim poziomie baterii i zaleceniu naładowania jej przed rozpoczęciem badania.
19. Jaki żel używany jest do badania i co w sytuacji, gdy się skończy?
Do badania używamy zwyczajnego żelu do USG, jeśli się skończy, można go zastąpić dowolnym innym żelem takiego samego przeznaczenia.
20. Dlaczego nie mogę zalogować się na swoje konto?
Po utworzeniu konta otrzymasz mail na podany przy rejestracji adres mailowy. W mailu znajduje się link aktywacyjny. Dopiero po jego kliknięciu można zalogować się na konto.
21. Mam problem z logowaniem, a wydaje mi się, że hasło jest prawidłowe.
Proszę pamiętać, że hasło musi zawierać 8 znaków: dużą literę, cyfrę oraz co najmniej jeden znak specjalny. Czy na pewno pamięta Pani hasło? Jeśli nie, można poprosić o wysłanie e-maila z linkiem aktywacyjnym i ustawić nowe hasło, klikając pod oknem logowania „zapomniałam hasła”.
22. Zapomniałam hasła logowania, co zrobić?
Proszę pod oknem logowania wybrać opcję „nie pamiętasz hasła?”, postąpić zgodnie z instrukcjami, a następnie zalogować się na swoja skrzynkę mailową. Powinna pojawić się wiadomość z linkiem do zmiany hasła.
23. Klips do pomiaru tętna nie działa, nie widać mojego tętna na wyświetlaczu.
Proszę upewnić się, czy klips do pomiaru tętna jest naładowany. Być może rozładowała się i przed użyciem trzeba wymienić baterie (2x AAA)
24. Urządzenie nie chce się włączyć.
Proszę upewnić się, że urządzenie nie jest rozładowane. Jeśli jest naładowane, proszę JEDEN RAZ wcisnąć przycisk włączający po prawej stronie z boku urządzenia przez około 2-3 sekundy, a następnie POCZEKAĆ KILAKDZIESIĄT SEKUND aż urządzenie się włączy. W tym czasie proszę nie naciskać ponownie przycisku włączającego.
25. Urządzenie zawiesiło się w trakcie badania, nie reaguje na dotyk.
Proszę przytrzymać chwilę przycisk włączający (15 sekund). Urządzenie powinno się zresetować. Po całkowitym wyłączeniu proszę ponownie uruchomić Pregnabit Pro.
26. Nie mogę wysłać badania. Pojawia się błąd ..
Proszę upewnić się o zasięg sieci GSM. Czy pojawia się numer błędu na wyświetlaczy? Skonsultuj ten problem z działem technicznym.
27. Skąd mogę wziąć Pregnabit Pro i na jakich zasadach?
Jeśli chciałabyś otrzymać takie rozwiązanie, możesz wypożyczyć mobilne KTG bezpośrednio od nas, wystarczy założyć konto na naszej stronie i złożyć zamówienie w zakładce „Sklep”.
28. Od kiedy można używać KTG Pregnabit Pro
Z KTG Pregnabit Pro mogą korzystać kobiety w ciąży pojedynczej, od 34. tygodnia ciąży
29. Jaki jest koszt wypożyczenia KTG?
Koszt wypożyczenia zależy od okresu na który chce się wypożyczyć, szczegółowe pakiety są widoczne w zakładce „SKLEP” u góry naszej strony internetowej.
30. Czy można przedłużyć okres wypożyczenia?
Tak, można przedłużyć wynajem urządzenia o kolejne 2 lub 4 tygodnie w zakładce „Sklep”.
Opcja przedłużenia jest widoczna tylko dla pacjentek, które już wynajęły urządzenie na dowolny okres.
31. Czy mogę wykonać badanie np. 2 lub 3 razy dziennie w cenie pakietu?
Zalecamy wykonywać do 3 badań w ciągu dnia np. podczas odczuwania skurczy lub nieodczuwania ruchów dziecka. Badania można wykonać w godzinach 9 – 22:00 codziennie.
32. Zamawiając wysyłkowo w jaki sposób otrzymam instrukcję korzystania?
Instrukcja obsługi w formie książeczkowej i obrazkowej jest dołączona do zestawu. Ponadto można skorzystać z filmiku instruktażowego, dostępnego po uruchomieniu urządzenia Pregnabit Pro.
33. Od kiedy liczy się okres wypożyczenia?
Okres wypożyczenia liczy się od dnia otrzymania przesyłki.
34. W jaki sposób wysyłany jest sprzęt?
KTG Pregnabit Pro wysyłamy kurierem, w ciągu ok 72h od złożenia zamówienia.
35. Ile kosztuje dostawa?
Wysyłka mobilnego KTG jest darmowa 🙂
36. W jaki sposób oddam sprzęt?
Gdy kończy się okres wypożyczenia należy nadać przesyłkę u kuriera w ciągu 3 dni, wykorzystując opłaconą etykietę zwrotną dołączoną do zestawu.
I. DANE PACJENTA
Imię (imiona) i nazwisko: ______________________________________________________________
PESEL (lub numer i rodzaj dokumentu tożsamości): __________________________________________
II. NAZWA I OPIS ŚWIADCZENIA ZDROWOTNEGO
Badanie kardiotokograficzne (KTG) polega na monitorowaniu akcji serca płodu wraz z jednoczasowym zapisem czynności skurczowej mięśnia macicy, za pomocą kardiotokografu. Badanie KTG wspomaga monitorowanie dobrostanu płodu. Badanie KTG nie zastępuje jednak regularnych wizyt ginekologiczno-położniczych ani innych obowiązkowych badań, które są istotne dla prawidłowego przebiegu ciąży i zdrowia matki i dziecka.
Analiza zapisu kardiotokograficznego (KTG) na odległość polega na:
III. INFORMACJE DLA PACJENTA
Pacjentka oświadcza, że została wyczerpująco poinformowana i przyjmuje do wiadomości następujące informacje:
Data i podpis Pacjentki
10.10.2024 __________________
Data i podpis osoby odbierającej zgodę
IV. OŚWIADCZENIE PACJENTA O ZGODZIE NA WYKONANIE ANALIZ KTG
Dobrowolnie wyrażam zgodę na wykonywanie analiz zapisu kardiotokograficznych (KTG) na warunkach szczegółowo przedstawionych w zgodzie przez okres abonamentu, wykupionego przeze mnie w Serwisie TELEKTG, dostępnym pod linkiem: www.telektg.pl .
Data i podpis Pacjentki
__________________
Data i podpis osoby udzielającej świadczeń zdrowotnych
V. OŚWIADCZENIA PACJENTA
Data i podpis Pacjentki
__________________
Data i podpis osoby udzielającej świadczeń zdrowotnych
Najczęściej zadawane pytania!